dinsdag 21 juli 2015

Licht

Schrijfopdracht: trek een engelenkaartje en ga 5 minuten over dat woord schrijven.

Licht

Vanmorgen op de weegschaal gestaan.
"Nee, ik ben beslist geen lichtgewicht".
Wel een beetje licht in mijn hoofd door de warmte nu ik in het zonlicht stap.
Heerlijk, het zonlicht bedekt mijn hele huid met een laagje bruine warmte.
Ik draai de dop van het flesje en ik neem een aantal grote slokken koel bruisend water.
Terwijl ik de dop terug op de fles schroef, staalt het zonnige licht door 't water in het flesje op mijn witte shirt. Een kleine regenboog verschijnt.
Het zonlicht, de warmte op mijn huid, de verfrissende koelheid van mijn flesje water verlichten mijn "even in de dip gevoel".
Het leven lacht mij toe. Ik ga even op  het nabij gelegen groene bankje zitten en ik adem de bloemige bloesemlucht in. Het leven heeft mij zoveel te bieden en dat ga ik aannemen ook.
Een koninginnenpage fladdert naar een vlinderstruik.
Elk leven is uniek, de mijne ook.
Net als de vlinder wil ik het licht tegemoet vliegen.
De wind blaast een bries in mijn gezicht en ik dank de zon, het water, de vlinder en de wind
voor het licht wat zij vanochtend aan mij hebben laten zien.




Jolanda juli 15

Geen opmerkingen:

Een reactie posten