dinsdag 21 juli 2015

Ik wist niet dat vrijheid zo'n pijn kon doen

Ik wist niet dat vrijheid zo'n pijn kon doen                          Jolanda juli 2015

Nu was zij weer in mijn gedachten.
Zomaar, ineens ploep.
Zonder dat ik 't wilde, gebeurde het toch.
Gisteren had ik nog zo tegen mijn onderbewustzijn gezegd, dat ik klaar was met haar.
"Ik ben klaar met jou en je leugens", zei ik, "ik laat je los, ik dank je voor de fijne herinneringen, maar nu passen wij niet meer bij elkaar. Vaarwel".
En nu was zij in mijn dromen verschenen.
Zij stond aan het eind van een lange smalle gang. Ze keek mij aan.
In mijn hand had ik een ansichtkaart vast met de hand geschreven van mijn vader. '
Ik herkende zijn schuin geschreven krachtige sierletters.
Hij schreef dat ik het goed moest maken met mijn moeder.
Ik keek in haar ogen en ik wist dat ik alles geprobeerd had om haar bewust te laten worden van haar leugens tegen haar man en tegen haar kinderen.
Vele keren heb ik gepraat met haar, maar weer bleek dat zij niet wilde luisteren.
Overleg en communicatie liepen op een dood spoor.
Na voor de zoveelste keer uitgescholden te worden door haar, kon ik maar tot één besluit komen.
Ik moest haar laten gaan. Ik kon en ik wilde mij zelf niet langer laten misleiden door haar leugens,
mij laten manipuleren door haar eisen of mij verantwoordelijk voelen voor haar daden en woorden.
Het laatste beetje liefde wat ik voor mij zelf voelde, zei mij om "Vaarwel" te zeggen tegen mijn eigen moeder. "Ik ben klaar met jou !"
Ik keek haar nog een laatste keer aan en ik wist dat zij haar eigen negatieve pad wilde blijven vervolgen. Ik koos voor mijn eigen pad , mijn leven, mijn vrijheid.
Alle pijn, leugens, gescheld, roddels van haar liet ik bij haar achter.
Met een laatste knik van begroeting en afscheid draaide ik mij op mijn hakken om en ik
liep mijn nieuwe pad van positiviteit, liefde en echte familie tegemoet.
Ex kreeg voor mij een nieuwe betekenis.

Ex means: Thanks for the EXperience.
OUR time has EXpired.
Now Exit my life.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten