maandag 29 juni 2015

Twee streepjes

Schrijfopdracht: naar aanleiding van een plaatje binnen 5 minuten een verhaal over dit plaatje schrijven. Op het plaatje zie je twee meisjes, het ene meisje ouder dan het andere meisje. Beiden dragen een rode geranium in hun blonde lange haren. Het grotere meisje houdt een wit stokje in haar handen en ze heeft haren lippen getuit.  Het kleine meisje zuigt op een lolly en kijkt het grotere meisje lief aan.

Twee streepjes

Rode geraniums voor het raam.
Ik pluk er één voor jou en één voor mij.
Wij doen ze in onze haren
en wij lachen beiden blij.
Ik kijk je aan,
ik zie je staan,
wat ben ik toch blij.
Jij bent mijn oudere zus,
een lieve zus voor mij.
Van kleins af aan
sta jij naast mijn zijde,
lief en leed hebben wij altijd gedeeld,
onze pinken verstrengeld
onze ogen op één lijn.
Nu wil ik er voor jou zijn.

Ik hoor je zucht.
Ik zie je angstig kijken.
"het komt goed", zeg ik.
"Ik zal je helpen".
Samen kijken we naar de uitslag op het witte staafje.
Twee streepjes verschijnen in het venstertje.
Wij lachen beiden.
Het nieuwe leven komt er aan over 9 maanden
en ik...
blijf aan de zijde van mijn zus staan
met een rode bloem in onze haren.

Jolanda juni 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten