donderdag 2 april 2015

Ik laat me graag door jou inspireren

De opdracht was: Schrijf iets over iemand die jou inspireert. Ik vond het lastig om daar één persoon voor uit te kiezen, omdat ik mij laat inspireren door alle mensen om mij heen. Over die mensen gaat dit stuk dan ook.


Ik wou dat ik wat meer was zoals jij. Jij bent altijd zo lekker rustig. Het maakt niet uit in welke situatie ik je tegenkom, jij bent altijd rustiger dan ik.

Ik zie ook jouw kleding. Stoer, klassiek, sportief. Als geen ander weet jij je stijlen te variëren en je ziet er altijd prachtig uit. Jij kleedt je altijd zoveel beter dan ik.

Soms heb ik het idee, dat jij veel beter met je kinderen omgaat dan ik. Je voedt ze beter op, hebt meer tijd voor ze, jouw kinderen zijn altijd schoon. Veel netter dan de mijne.

Jij hebt ook die baan, die mij zo uitdagend lijkt. Iedere dag weer anders, zo goed voor elkaar.

En je echtgenoot? Lijkt zo uit het magazine voor “Metromannen met ballen” te zijn gestapt. Grappig, attent, knap, een echte kerel en ook nog leuk met de kinderen.

We hebben het er over, als we samen op een terras zitten. Zonder woorden weliswaar, maar wat ik zie zegt genoeg.

Als ik je op televisie zie, ben je nog aantrekkelijker, grappiger en ondernemender. Ik weet dan zeker, dat ik eigenlijk jou had willen zijn.

Ik ben niet jaloers, begrijp me niet verkeerd. Ik vind mezelf namelijk ook best leuk. Maar ik was nooit geweest wie ik ben, als ik me niet door jou had laten inspireren.

 Ik laat me alleen maar graag door jou inspireren. En door het groene gras in jouw tuin. Want jij… bent die ander.




1 opmerking: