woensdag 22 april 2015

IJzer

Opdracht: schrijf elk twee zelfstandig naamwoorden op. Ieder kiest er twee uit en maakt daar één woord van. Van dit woord beschrijf jij zijn of haar gevoel.

Lieve heersbeestje fiets.

Ik weet niet eens hoe lang ik in het donker heb gezeten. De tijd heeft langzaam aan mij geknaagd.
De oneindige tijd heeft mij gevormd tot wat ik nu ben. Niet wat ik nog kan worden.
Wat zou ik toch eens graag in het licht weg willen vliegen om dat wat boven mij is te ontdekken.
Eindelijk is het mijn beurt.
Met veel getril en getrek word ik uit de diepste diepten naar boven gehaald.
Mijn donkere periode is voorbij, ik ga het licht tegemoet.

Het licht voelt warm en welkom.
Samen met veel van mijn soortgenoten word ik naar een voor mij onbekende plek gebracht.
Op één grote hoop worden wij bij elkaar gegooid.
Zou ik dan nu kunnen worden wat ik graag zou willen zijn ?
Een grote rollende band, een diepe val in de vurige oranje blauwe hitte.
Ik word gesmolten en gekneed tot wat ik wil zijn.

Tring tring klinkt mijn bel.
Ik ben rood en ik heb zwarte stippen over mijn hele lijf.
Twee kinderhandjes pakken mij goed vast.
Een harde afzet en weg ben ik.
Ik vlieg de wereld tegemoet.
Ik ben een lieveheersbeestje fiets.
Tring tring !

Jolanda

21-04-2015

1 opmerking: