donderdag 26 februari 2015

Zon, bewaar dit 10.00 jaar voor de aarde.

 De opdracht voor onderstand stukje was een stukje te schrijven in 15 minuten
over wat ik op de zon wilde parkeren en over 10.000 jaar weer terug te laten komen op aarde. De boodschap dit ik mee wilde geven had ik gelijk in mijn hoofd. Lees hieronder wat ik de mensen op deze aarde mee wil geven.



Milky Way en Mars. Heerlijke chocolade waar ik echt van kan genieten. Waarom ze deze naam hebben gekregen weet ik niet maar er zal vast een rede voor zijn. 
Melkweg en Mars. In het heelal vinden we ze ook terug. Niet om op te eten. Waarom ze deze naam hebben gekregen weet ik niet maar er zal vast een rede voor zijn. 
Als ik verder na ga denken over het heelal, is de aarde maar een klein bolletje en de zon een enorme bal. Mooi, want dan kan er veel op de zon worden bewaard wat we hier op deze overvolle aarde hebben en wat we tijdelijk ergens anders willen parkeren. 
Volgens mij is er op de zon al veel opgeborgen wat nu eigenlijk wel op de aarde hoort te zijn. 
Het is druk op dit bolletje en het wordt alleen nog maar drukker. Veel mensen met eigen ideeën en meningen. Willen eigenlijk allemaal een eigen stukje van deze aarde. Het liefst een stukje wat vruchtbaar is en waar we ons prettig voelen. Het lijkt soms wel of we allemaal datzelfde stukje aarde willen hebben. En het maakt niet uit wat we er voor moeten doen om dit voor elkaar te krijgen. We slaan elkaar de hersenen in, vechten om een beetje geluk. Want iedereen wil op zijn manier gelukkig zijn. 
Het wordt tijd dat de zon nu dat ene terugbrengt naar de aarde en niet over 10.000 jaar. Waarschijnlijk zijn we het bonnetje kwijt waarmee we het kunnen terughalen. Want wie wordt er niet moe van alle gevechten en afslachtingen. Zon breng ons aub snel terug wat we je in bewaring hebben gebracht. 
Vrede op aarde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten