dinsdag 3 februari 2015

Lunch

Wat zal ik vandaag                                         Jolanda
eens meenemen voor de lunch ?

Ik houd van zoet
Ik houd van zout
Ik houd van pittig
Ik houd van warm en koud

Zal ik dan maar net als mijn vriendin
mijn boterham beleggen met peperkoek
met pindakaas en bovenop een laagje jam ...

Nee, lijkt mij niet de juiste smakelijke combinatie,
maar wat dan wel ?
Ik wil iets op mijn bord
waar alle smaken in zitten
wat er kleurrijk uit ziet
en past in mijn trommel
dus niet te groot.

Ik houd van rond
Ik houd van neutraal met een beetje zout
knapperig aan de buitenkant
met een iets stevige bite,
maar aan de binnenkant
een smaakexplosie
van zoet, pittig, scherp of zout
en ook een combinatie van warm en koud.

Ik houd van reizen naar Oosterse landen
't Hollandse ben ik nu wel beu
dus tot besluit
neem ik in mijn trommel
Azië mee
om op mijn werk
even een
zoet, zout, scherp en koud
etentje met mijzelf te hebben.

Sushi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten