donderdag 26 februari 2015

De Bloedzuiger


De bloedzuiger

Een stalen vuist
omklemt mijn naar bloed snakkende hart.
Een harteloze schreeuwende steek
in mijn liefdevolle ziel.
Met al mijn wilskracht, getrokken van uit mijn tenen,
probeer ik mijn bloed in mijn hart te houden.
Zoekend naar zuurstof verrijkende liefde
niet vindend in de kille woorden aan de andere kant
van de telefoon.
“Vuile Kuthoer, je weet toch dat ik alle info nodig heb. Door jou… !”
Geen enkel luisterend oor aan de andere kant te vinden.
Statische haren in mijn nek.
De warme genegenheid sijpelt door mijn poriën.
Mijn kalmte deint nu over steeds hoger wordende golven.
“Zus, ik wens niet door jou zo aangesproken te worden, lees
je email en luister je voice af.”
Een aaneenschakeling van gruwelijk vocabulaire wordt met wreedheid
in mijn afkoelende hart gepompt.
Mijn ziel slaakt een noodkreet.
Met een haperend hart druk ik op de UIT- knop
1.2.3.4.5 seconden verstrijken.
TRING..TRING.
Een grote teug zuurstof ademt in mijn longen.
Resoluut druk ik op het groene telefoontje,
“Goedenavond zus.”
“ Wat denk je wel niet om de hoorn op te hangen, slet, die je bent”. 
Uit is het geluid,
Net als de radio.
Een zalige stilte aan mijn kant van de telefoon,
mijn bloed vloeit weer warm en vol bruisend leven door
mijn aderen.
Mijn hart ligt op één lijn met mijn ziel.
De zee is vlak en helderblauw,
alleen de liefde behoort mij toe.
Alle SHIT mag de bloedzuiger hebben.
Een warme blos dringt in mijn wangen,
de zonnestralen van mijn eigenliefde laten mijn
hart weer vreedzaam kloppen.
Voorgoed keer ik de bloedzuiger mijn rug toe.

 

November 2014  Jolanda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten